جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۹۸۶
تاریخ انتشار : ۴۵ : ۱۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

زهرا سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها حضور کمرنگی در این عرصه دارد در گفتگو با دیباچه اظهار کرد: امروز رسانه ملی بدون توجه به شعور مخاطب سریال تولید می‌کند و دلخوش از این است که عده کمی بیننده دارد،اما آیا این میزان مخاطب کافی است.

این بازیگر در خصوص دلیل کمکاری‌های اخیر خود به خبرنگار دیباچه گفت: سیاستی که مسئولان سیما به تازگی برای تولید برنامه‌ها اتخاذ کرده‌اند،یکی از عواملی بوده که باعث شده کمتر در  تلویزیون ایفای نقش داشته باشم. به طوری که تهیه کننده با سرمایه شخصی و یا از طریق جذب اسپانسر،مبلغی به سازمان برای تولید کار پرداخت کرده و سعی می‌کند با حداقل امکانات در مدت زمانی فشرده و با پرداخت دستمزدهای بسیار کم به عوامل و بازیگران پروژه را پیش ببرد. معمولا این تهیه کنندگان به دنبال بازیگرانی می‌روند که دستمزدهای پایینی بخواهند و یا به دنبال این موضوع یعنی گرفتن دستمزد هم نباشند و حتی برای گرفتن نقش پولی هم پرداخت کنند در نتیجه بازیگرانی که سابقه کار دارند،خانه نشین و بیکار مانده‌اند.

وی در ادامه در رابطه با دلیل کاهش مخاطبان رسانه ملی اظهار داشت: زمانی که حرفی مدام تکرار شود هرچند حرف حق باشد از حوصله مخاطب خارج می‌شود؛متأسفانه رسانه ملی تلاشی برای طرح مسائل جدید و متنوع نمی‌کند وهمیشه در تولید برنامه‌ها روند تکراری خود را پیش می‌گیرد، معمولا در سریال‌ها،یک آدم خوب و یک آدم بد داریم ، که شخصیت خوب،نمازخوان بوده و هم نام ائمه است و شخصیت بد هم انسانی متقلب و حقه باز است که در ادامه ارشاد شده و نمازخوان می‌شود و در انتهای داستان همه چیز به خیر و خوبی تمام می‌شود. این موضوعی است که به شدت تکرار می‌شود و یا در مورد شهدا، اینگونه نشان داده می‌شود که همیشه یک نوع شخصیت شهید داریم؛" شهیدی که از کودکی خداپرست و نمازخوان بوده است"؛اما مگر می‌شود این همه افرادی که شهید شده‌اند،شخصیت واحدی داشته باشند! بنابراین متوجه می‌شویم که در کارهایی که تولید می‌شود،تنوعی وجود ندارد و نتیجه هم عدم استقبال بیننده از کارها است.

بازیگر سریال "مریم مقدس" ضمن اشاره به این موضوع که برای تولید سریال‌های تاریخی موفقی همچون مریم مقدس و یوسف پیامبر بودجه‌های عظیمی صرف شده اما امروز این امکان وجود ندارد افزود: امروز همه کارها سرسری انجام می‌شود و اهمیتی برای تولید یک کار قوی قائل نمی‌شوند. امروز رسانه ملی بدون توجه به شعور مخاطب سریال تولید می‌کند و دلخوش از این است که عده کمی بیننده دارد،اما آیا این میزان مخاطب کافی است! این رسانه از این موضوع غافل مانده است که در تولید برنامه باید سلیقه تمامی اقشار جامعه را در نظر بگیرد و کار باید در حد شعور تمامی افراد باشد و نه تنها یک عده و قشر خاصی.

وی ضمن ابراز تأسف از شرایط نامساعد اقتصادی اجتماعی در کشور بیان داشت: من به لطف خدا مشکل چندانی در این شرایط ندارم به این علت که یک نفر هستم و با حقوق بازنشستگی امرار معاش می‌کنم؛ اما از تماشای درد و رنج دیگران به شدت عذاب می‌کشم و کاملا ملموس می‌بینم جوانان تحصیل کرده‌ای که بیکار هستند و خانواده‌هایی را که از مشاهده جوانان بیکارشان ،چه زجری می‌کشند.

این بازیگر در انتها افزود: در خصوص مشکلات بیکاری بازیگران و عدم امنیت شغلی این حرفه واقعا نمی‌توان راهکاری ارائه داد به این دلیل که آنقدر خانه از پای بست ویران است که حتی اگر بخواهیم عنوان کنیم که به بازیگران بیمه بیکاری تعلق بگیرد، در این موقعیت که هیچ چیز سرجای خودش نیست چگونه امکان این موضوع وجود دارد!؟واقعا نمی‌دانم چه باید گفت.

گفتگو از : اعظم صفایی


منبع: دیباچه
برچسب ها: زهرا سعیدی ، دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار